Rosalievaneijden.reismee.nl

Gestolen portemonnee

Afgelopen week begon minder leuk voor mij.. dinsdagochtend was het ontzettend druk in de metro, goed je tas bij je houden dus. Maxime zei al dat er een groep zigeuners achter ons stond. Wat ik dacht dat nooit bij mij zou gebeuren is gebeurd, mijn portemonnee is gestolen. Ik kwam er pas vrij laat achter, maar toen ik het eenmaal wist was het ook duidelijk hoe het gebeurd was. Ondanks dat ik m'n tas zo goed bij me houdt lukt het ze toch om hem te krijgen.. Mijn rits van m'n tas hadden ze ook kapot gemaakt dus mij tas is nu ook kapot. Jammer voor de zigeuners, want ze hadden er helemaal niks aan er zat namelijk niks van contant geld in. Voor mij was het natuurlijk wel heel vervelend, m'n pinpas, id, rijbewijs, kentekenbewijs, schoolpas, alles is weg. Ik heb de volgende dag, woensdag, aangifte gedaan op het politiebureau samen met mijn docent die er nog was uit Nederland en gelukkig kan zij Grieks praten. Dat hielp heel erg. Het is mooi om te zien dat ze hier op een politiebureau nog gewoon lekker met de benen over het bureau hangen en aan het roken zijn. Donderdag ben ik naar de Nederlandse Ambassade geweest om een nieuw paspoort te regelen en mijn stagebegeleider Monique ging mee. Eindelijk was alles geregeld en opgelost en ik heb inmiddels ookal weer een nieuwe bankpas. Toen alles eenmaal geregeld was kon ik me eindelijk verheugen op de komst van Papa en Christel die donderdagavond zouden landen in Athene. Maxime en ik zijn ze samen haar en mijn ouders op het vliegveld op gaan halen. Wat was ik blij om ze weer te zien! We zijn met de taxi richting het hotel gegaan en daarna zijn we uiteten geweest bij een restaurant waar ik wel vaker kom en wat in een heel gezellig straatje zit met alleen maar restaurants. Vervolgens hebben we met Maxime en haar ouders afgesproken in de skybar om een drankje te doen en uiteindelijk lag ik om 02:30 in mijn bed, maar het was echt een top eerste avond! Vrijdagochtend ben ik naar het hotel van Papa en Christel gegaan om daar met ze te ontbijten. Om 11:00 hadden we met z'n allen een fietstour, met Iris als gids. Ze hebben ons stagebedrijf gezien en hebben gelijk de fietstour meegemaakt die wij wekelijks een paar keer fietsen. Na de fietstour rond een uur of 2 zijn we met z'n allen gaan lunchen en daarna hebben we ons weer opgesplitst. Ik ben met Papa en Christel naar de grote winkelstraten geweest om te shoppen. Ik heb ook een nieuwe tas gekregen aangezien die van mij kapot is.. Het was echt een gezellige middag. In de avond zijn we met zijn 3e uiteten geweest en hebben we weer heerlijk gegeten. We sloten de dag weer met zijn alle af met een drankje bij de skybar. Zaterdag ging ik eerst weer naar het hotel toe om te ontbijten. Dit was niet veel omdat we om 12:00 hadden afgesproken bij een restaurant met onze stagebegeleider, Monique, om te gaan lunchen. Na de lunch zijn Papa, Christel en ik weer door Athene rond gaan lopen en hebben we ook nog een beetje gewinkeld. Ik heb ze het appartement van Maxime en mij laten zien en de wijk waar ik woon. Het is leuk als ik ze nu app als ik naar huis ga, want dan weten ze waar ik loop. In de avond zijn we gaan uiteten bij een heel mooi restaurant met een super mooi uitzicht op de Akropolis. Een mooie afsluiting van weer een leuke dag!

Zondag was alweer de laatste dag, want ze werden om 18:00 door de taxi opgehaald om naar het vliegveld te gaan. We hebben eerst weer met z'n 3e ontbeten in het hotel. Vervolgens hebben ze uitgecheckt en zijn we naar de Akropolis geweest. Ik was er al op geweest, maar weer vond ik het een heel bijzonder uitzicht. Na de Akropolis zijn we gaan lunchen in een heel leuk wijkje met allemaal kleine en schattige huisjes. Op zondag zijn alle winkels dicht in Athene dus naar de winkelstraten werd het hem niet meer. Als afsluiting zijn we rond 16:00 uur samen met Maxime en haar ouders een drankje gaan doen bij de skybar. De ouders van Maxime werden eerst opgehaald met de taxi en daarna zouden ze papa en Christel ophalen. Ik moest natuurlijk weer tranen laten, want ik vond dit afscheid moeilijker dan toen ik naar Athene vertrok. Het waren zulke gezellige dagen en ik ben zo blij dat ze gekomen zijn en ze nu weten wat ik hier allemaal doe. Vandaag zijn Maxime en ik een dagje vrij en vanaf morgen gaan we weer naar onze stage, gelukkig heb ik alweer een heel leuk vooruit zicht, want over 11 dagen komt mijn lieve vriendinnetje Karijn op bezoek in Athene waar ik heel veel zin in heb!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!