Rosalievaneijden.reismee.nl

Christmas!

De kerstdagen zijn alweer voorbij.. iets waar ik heel erg tegenop zag, maar uiteindelijk best meeviel.

Vrijdag voelde ik me de hele dag al een beetje rot, kerstavond kwam eraan en ik wilde graag bij mijn familie zijn aangezien ik heel erg van kerst houd. Lars en Laura waren in Brabant bij papa en Christel. Die avond heb ik ze allemaal even via FaceTime gesproken, super leuk! Maxime en ik gingen ons die avond klaar maken voor een avondje stappen. Rond een uur of 9 in de avond kreeg ik een whatsapp bericht van papa: Ook voor jou fijne kerst Roos en hier 2 kaartjes voor Guus Meeuwis. Doordat ik het de hele dag al best moeilijk had was dat het moment dat ik even brak.. ik belde papa op via FaceTime om hem te bedanken en ik kreeg tranen omdat ik het zo ontzettend lief vond. Maxime was op dit moment heel lief voor mij wat ik erg fijn vond. We zijn ons gaan omkleden, drankjes gaan drinken en met de metro richting de uitgaansplek, Gazi, gegaan. Het uitgaan is hier echt heel leuk!Er zijn veel verschillende keuzes en het is zo anders dan in Nederland. Aan de meisjes zie je bijvoorbeeld echt dat ze zich uren hebben opgemaakt, heel veel make up op doen en zich heel overdreven kleden, alles moet bloot.. We hebben een hele leuke nacht gehad en eindigde dan ook om 05:30 in ons bed.

1e kerstdag hebben we overdag eigenlijk niet zoveel gedaan.. vooral brak in ons bed gelegen, haha. Die avond zijn we naar een heel leuk restaurant geweest en zijn we echt Grieks gaan eten. Wij bestelde netjes vooraf brood toen nog een voorgerecht en een hoofdgerecht. Hier in Griekenland snappen ze niet helemaal dat je dit 1 voor 1 wil hebben waardoor wij ook alle gerechten in 1 keer op onze tafel kregen.. het was een beetje gênant aangezien onze tafel bomvol met eten stond, maar we konden er wel weer enorm om lachen! We waren daarom ook binnen een uur klaar met eten. Daarna zijn we naar Skybar 360 gegaan om nog een lekkere cocktail te drinken. Het was heel druk bij de skybar met gezellige mensen en een leuke sfeer. Iedereen wenst je dan ook een fijne kerst ook al ken je ze niet. Dat is ook erg leuk aan Athene, ze zijn zo vriendelijk.

Zondag 2e kerstdag had onze stagebegeleider, Monique, ons uitgenodigd om kerst bij haar te vieren, super leuk natuurlijk!

Monique is zelf Nederlands en heeft een Griekse man. Samen hebben ze een dochtertje, Nina, die ook Nederlands spreekt en op dit moment is Monique hoogzwanger van haar 2e kind. Haar ouders uit Nederland waren ook naar Griekenland gekomen om kerst te vieren. De rest van de familie waren allemaal grieks en we waren met zo'n 16 mensen. De familie kon eigenlijk geen Engels spreken behalve haar man zelf. We konden de rest van de familie dus niet verstaan, maar met af en toe wat gebaren taal kom je er ook en we hadden natuurlijk Monique, haar ouders en kleine Nina! Het is leuk om te zien hoe kerst gevierd wordt in een andere cultuur. We hebben heerlijk gegeten. Onder de kerstboom lagen allemaal cadeautjes wij hadden iets voor Monique en Nina gekocht. Monique had voor ons kerstsokken gekocht, echt heel lief!

Ondanks ik niet bij mijn familie was in Nederland heb ik wel hele leuke dagen gehad! Nu op naar mijn 18e verjaardag en oud&nieuw

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!