Rosalievaneijden.reismee.nl

Let it Snow

Vorige week was het erg koud in Athene, het begon bijna op Nederland te lijken.. Vorige week dinsdag was er sneeuw in Athene. Dit is een wonder, in het Noorden van Athene valt wel elk jaar sneeuw, maar sinds 2009 heeft het niet meer gesneeuwd in het centrum van Athene. Alle scholen waren daarom ook dicht en iedereen bleef binnen terwijl het maar een klein beetje sneeuw was. Die regel zouden wij in Nederland ook wel willen. Afgelopen week waren we woensdag en zondag vrij. Zoals jullie misschien wel merken ben ik niet altijd in het 'officiële' weekend vrij, maar verschilt dit per week en hangt het van de tours af. Maandag had Maxime een fietstour en zag ze onderweg iets voorbij komen wat ging over een fashion show en daar zijn we in de avond geweest. Zodra wij zeiden dat we uit Nederland kwamen kregen we overal voorrang er werden zelfs mensen weg gestuurd zodat wij daar konden zitten, toch fijn dat Grieken Nederlanders zo leuk vinden, haha. De fashion show was echt heel gaaf, het was een show van bruidsjurken en wat waren ze mooi! Dinsdag was Monique op het kantoor met haar dochtertje Nina. We hebben onze eerste stage beoordeling gekregen en die was zeer positief, heel fijn! Woensdag waren we vrij en zijn we het appartement van de nieuwe stagiaires (ook van onze school) gaan bekijken. Zij komen 17 februari al, super leuk! Die dag komt er ook nog een ander meisje, maar die kennen we niet. Ook hebben Maxime en ik afgelopen week een vliegticket naar het eiland, Mykonos, geboekt. We gaan van 6 februari tot 7 februari, dit is heel kort maar lang genoeg om het eiland te bekijken. De ticket was maar 13 euro, zeker de moeite waard dus!

Vrijdag had ik weer eens een fietstour met Emil als gids en 2 mensen uit Den Haag, hele leuke mensen en een gezellige tour. Ik voel me inmiddels al helemaal thuis in Athene en besef dan ook steeds meer dat we al op de helft zitten van ons avontuur. De tijd gaat ongelofelijk snel als je het naar je zin hebt. Voordat ik hier stage ging lopen had ik helemaal niks met Griekenland. Ik zou ook nooit bedacht hebben om naar Griekenland op vakantie te gaan, maar nu ik er eenmaal zit vind ik het echt geweldig!

Vandaag is er weer een nieuwe week voor ons begonnen en dit wordt echt een super leuke week! Vanavond zijn we uiteten geweest met Monique en onze docent uit Nederland dit was echt heel gezellig! We hebben echt weer Griekse gerechten gegeten wat super lekker was en onze docent had stroopwafels meegenomen vanuit Nederland, super lief! Waar ik me extra op verheug is dat over 3 dagen papa en Christel al langskomen, de ouders van Maxime komen dan ook. Ik kan niet wachten om ze alles te laten zien en te vertellen.

Een leuk vooruitzicht dus!!

Reacties

Reacties

m.e.moeton@home.nl

Dank voor je verhaal, Ik geniet er erg van. Wat heb je het leuk getroffen! Leuk dat je Vader en Christel nu snel komen, eventjes iets van thuis. Tot wanneer duurt je avontuur nog? Fijn dat je een positieve beoordeling hebt
Geniet maar erg van alles, het is je gegund. Dag lief je, Oma, xxxx.

De withaartjes

Lieve Roos,

Nou, dit klinkt als genieten met een hoofdletter G! Wat een gave ervaring zeg! Goed dat jullie er alles uithalen. Veel plezier nog , ook met christol en Pietor! Liefs van ons Jeroen, Hanneke, Niek en Sam

Dionne

Wat een talentvolle schrijfster ben je! Jouw verslagen zijn erg prettig om te lezen! Complimenten hiervoor! Tot komende week! Gr Dionne x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!