Rosalievaneijden.reismee.nl

Wat gaat de tijd snel in Athene!

Wat gaat de tijd snel hier in Athene.. inmiddels hebben Maxime en ik helemaal onze plek gevonden. Onze stagebegeleider, Monique, is bevallen van een zoontje en afgelopen donderdag gingen wij met 2 andere collega's naar Monique toe om de baby te bewonderen. Wat is het een schatje! Het was heel gezellig! We hebben beschuit met muisjes gegeten, heerlijk om weer eens iets typisch Nederlands te eten. De ouders van Monique uit Nederland waren er ook nog steeds, hele lieve mensen en volgende week gaan we waarschijnlijk met Nina (dochtertje van 2 jaar van Monique) naar de dierentuin.

Inmiddels zijn we ook al helemaal gek op 'souvlaki' alle Grieken houden hiervan en het is heel goedkoop! Vrijdag en zaterdag waren we vrij en toen zijn we vrijdagavond uiteten gegaan bij een heel gezellig restaurant, MOMA. We hebben hier lekkere pasta gegeten, een wijntje gedronken en een dessert gehad. Dat allemaal voor maar 12 euro, jaja dat maak je in Nederland niet zo snel mee. In de avond zijn wij naar de skybar geweest en hebben wij wat gedronken met Arthur. We hebben hem ontmoet in de metro. Hij begon ineens random tegen ons te praten en hij studeert al 2 jaar in Athene, maar komt uit Rusland. Het is leuk om te zien dat allerlei mensen contact met je zoeken. Het was een gezellige avond! Zaterdag hadden we ook al weer een hele leuke dag gehad. Samen met een collega van stage, Emil, zijn we bij Athens heart Mall gaan schaatsen. Dit is de grootste schaatsbaan in Athene. Maxime kon niet schaatsen, maar ze had het zo geleerd en kon het daarna erg goed. Na het schaatsen zijn we gaan eten bij een echt Grieks restaurantje 'Rozalia'. Doordat we met Emil waren kwamen we erachter wat de echte Griekse gerechten zijn. We hadden 3 Griekse gerechten besteld en daarna kregen we nog een gratis dessert en een shotje van de bediening. Het was heel leuk om een avond echt Grieks te eten, omdat we dit met zijn tweeën eigenlijk nooit doen.

Verder heb ik afgelopen week fietstours gehad. Het was heerlijk weer en leuke mensen! Vanaf afgelopen zondag, 8 januari, is het een stukje kouder... maar altijd nog beter dan in Nederland. Over 17 dagen komen papa en Christel al naar Athene toe en de ouders van Maxime komen dan ook. Ik ben blij als ik ze weer eventjes zie en ze alles kan laten zien hier in Athene!

Het leven in Athene wordt elke dag leuker, ook omdat we veel andere mensen ontmoeten en heel veel leuke dingen doen!

Ons bevalt dit leventje wel!

Maria moeton

Ik geniet uit de verte met je mee! Ik vind het knap dat je ons zo goed op de hoogte houdt, en dat iedere week weer.
Profiteer ervan dat je dit mag mee maken, het is toch wel heel bijzonder hoor. Kus, kus, Oma.