Rosalievaneijden.reismee.nl

Happy new year!!

Ten eerste een gelukkig nieuwjaar!

Inmiddels zit ik al 23 dagen in Athene de tijd gaat ongelofelijk snel, maar ik heb het super hier. Mijn stage bevalt heel erg goed en onze stagebegeleider, Monique, is bevallen van haar zoontje! We mogen hem volgende week komen bewonderen. We gaan bijna elke avond uiteten, omdat dat enorm veel geld scheelt. Het kost hier ongeveer 8 tot 10 euro voor een goede maaltijd. Natuurlijk hebben we ook een aantal vaste adressen waar we telkens weer komen eten, omdat het zo lekker en goedkoop is! De supermarkten zijn heel duur dus het verschil is zeker aanwezig.

Mijn oud&nieuw was heel leuk! We waren van plan om eerst naar College Emil te gaan die heeft een 'vakantiehuisje' en daar gingen ze met z'n allen zitten en wij waren ook uitgenodigd. We wilden wel voor 12 uur terug zijn om het nieuwe jaar in te gaan bij de skybar. ( jullie lezen het vast al wel de skybar is ons favoriete plekje) Het was een behoorlijk stuk reizen naar Emil, eerst met de metro en daarna nog 1 uur met de bus. Toen wij hoorde dat de metro maar tot 11 uur zou rijden had het voor ons nog vrij weinig zin om naar Emil te gaan we konden daar dan maar een klein uurtje zijn. Maxime en ik zijn richting de stad gegaan en zijn sushi gaan eten, heel lekker!

Om 22:00 zijn we richting skybar 360 gegaan er werd ons verteld dat het 15 euro entree kostte om binnen te komen. Nou grote onzin dus.. Er zaten nauwelijks mensen bij de skybar, dus wij dachten al; wordt dit nou zo'n saaie avond? Maar nee hoor!Rond een uur of 11 stroomde het binnen en stond het bomvol. Naast ons zaten 2 jongens uit India die aan het rondreizen zijn, heel leuk om allemaal andere mensen te leren kennen. In Griekenland doen ze eigenlijk niet aan vuurwerk dus Maxime had sterretjes meegenomen vanuit Nederland. We hadden er ook 2 gegeven aan de jongens uit India, die vonden het helemaal geweldig. Om 00:00 was het dan zover; 2017!!! Er was toch nog wat vuurwerk, dat was erg leuk omdat je dan toch nog dat oud & nieuw gevoel krijgt. We hebben gezellig drankjes gedaan bij de skybar, er waren leuke mensen, gezellige sfeer en een top uitzicht over Athene!

Een geslaagd oud&nieuw dus!!

Nannet

Leuk om te lezen!! Enne, goed excuus dat het goedkoper is om uit eten te gaan dan om zelf te koken ;) Geniet er nog van!!

Mama

Wat een leuk verslag!! Dank je wel! Xxx