Rosalievaneijden.reismee.nl

Stage - Let's meet in Athens

Inmiddels zit ook mijn eerste stageweek erop!

Het was een hele drukke, maar gezellige week.

Maandagochtend moesten we om 09:00 uur op kantoor zijn van Let's meet in Athens hier was Monique de eigenaresse van het bedrijf. Ze heeft ons die dag van alles uitgelegd wat we allemaal gaan doen de komende maanden en dat het in de wintermaanden iets rustiger is qua fietstours. Dit wil zeggen dat we op het begin wat vaker op het kantoor zullen zitten.

We maken dagen van 09:00 uur tot 16:00 uur. Op kantoor zijn we vooral bezig met social media, de statistieken en leuke blogs schrijven.

Maandagmiddag mochten wij de Acropolis gaan bezoeken en het Acropolis museum. Het uitzicht vanaf de Acropolis is echt zo mooi! Daarna hebben we wat geluncht en zijn we terug naar het appartement gegaan.

Dinsdagochtend waren Maxime en ik om 09:00 weer op kantoor. De reis naar ons stagebedrijf is heel makkelijk we moeten 1 keer overstappen met de metro, maar je bent er zo.

Dinsdagmiddag zijn we naar het Nationaal Archeologisch Museum van Athene geweest en hebben we een kleine kerstboom gekocht die nu erg lief in de keuken staat, haha.

Woensdag hadden Maxime en ik beide onze eerste fietstour! Ik ging met Iris mee die de Gids was van de groep. In onze groep waren er 2 klanten die Nederlands waren. Het was een hele gezellige middag! Bij de tour stoppen ze tussendoor ook nog om ergens echte Griekse yoghurt te eten. Onze fietstour duurde ongeveer 3 uur, de zon scheen en het waren erg gezellige mensen.

Rond half 2 was ik weer terug op kantoor en zijn we de wijk Psiri gaan bekijken wat bekend staat om de vele restaurantjes en leuke barretjes.

Die avond hebben we voor het eerst zelf gekookt, pasta.

Daarna zijn we met de metro richting de skybar gegaan om nog even een drankje te drinken. Onze vrije dagen zullen niet altijd in het weekend zijn omdat dit afhankelijk is van het aantal fietstouren die week. Deze week was het rustig en waren wij op donderdag en vrijdag vrij.

Vrijdag hebben wij een lekkere luie dag in het appartement gehad en zijn we films gaan kijken. In de avond zijn we wel weg geweest om een hapje te eten en de uitgaanswijk Gazi te verkennen.

Zaterdag en zondag hadden we weer een stage dag.

Op zondag hadden we een fietstour met 2 Duitse klanten en een Duitse gids Sandra. Mijn Duits is niet heel goed.. maar ik kon het nog redelijk verstaan. Al vond ik de Nederlandse tour leuker, omdat je dan net iets meer in contact komt met de klanten.

Het was een hele leuke eerste week. Doordat we in de middagen zoveel op pad werden gestuurd kunnen wij nu ook zelf leuke tips aan klanten geven wat ze eventueel kunnen bezoeken.

Hoe mijn kerstdagen eruit zien is nog niet helemaal bekend, maar wij gaan iedergeval wel 2e kerstdag naar onze stagebegeleider, Monique, en haar familie toe om daar kerst te vieren. Super leuk!