Rosalievaneijden.reismee.nl

First weekend in Athene!

Mijn eerste weekend in Athene zit er al weer op! Vrijdagnacht om 04:00 zat ik in de auto naar schiphol om naar Athene te vertrekken. Wij vlogen op zaterdagochtend om 06:45 en kwamen om 11:05 aan in Athene (in Athene is het 1 uur later dan in Nederland) Op het vliegveld stond Monique onze stagebegeleider op ons te wachten en een taxi die ons naar het appartement zou brengen. Al vrij snel hadden wij door dat het verkeer hier totaal anders is dan in Nederland iedereen rijdt kris kras door elkaar heen, geven geen richting aan en denk al maar helemaal niet dat ze voor je stoppen bij een zebrapad. Eenmaal aangekomen bij het appartement moesten we een aantal papieren invullen ener werd al snel op onze deur geklopt onze Spaanse onder buurjongen die zich kwam voorstellen, super leuk! Hij gaf ons meteen een kleine rondleiding door onze woonwijk en liet een super mooie plek aan ons zien waar je heel Athene kan zien. Zaterdagavond zijn wij met de metro richting het grote centrum gegaan. De metro is heel makkelijk en als je het even niet weet helpen de mensen je heel goed. Het centrum is super leuk, maar wel heel druk. De mensen zijn heel erg nieuwsgierig naar ons (vooral de mannen) die vragen al snel of je een keer samen wat wilt eten. Ze zien ook meteen dat wij niet uit Griekenland komen dit zien ze ook heel snel doordat ik blond ben. We hebben bij een heel leuk restaurantje gegeten en het was heel erg gezellig! Zondagochtend zijn we eerst lekker gaan uitslapen daarna hadden we de planning om naar het strand te gaan aangezien het hier nog super mooi weer is! Maxime en ik dachten daarom ook om een jurkje aan te trekken. Nou.. iedereen zat ons aan te staren enwe zagen dat ze het over ons hadden, maar wij hebben natuurlijk geen idee wat ze hier zeggen. Iedereen liep in winterjassen, uggs aan en sommige hadden zelfs een muts op en een dikke sjaal om. Wij konden er zelf ook wel om lachen. Voor de grieken is het nu koud terwijl wij alleen maar genieten van het lekkere weer. We hebben bij het strand lekker geluncht en wat rond gelopen. Zondagavond wouden we er toch nog even uit en zijn we met de metro naar de skybar 360 geweest en wauw wat is dat een mooie plek! Je kan vanuit daar heel Athene zien met alle gezellige lichtjes. Verder is het een hele mooie skybar, leuke muziek, lekkere cocktails en een gezellige sfeer! Maxime en ik gaan daar ook alvast voor de zekerheid reserveren voor oud&nieuw dit lijkt ons een mooie plek om het nieuwe jaar in te gaan! Een kort, maar super leuk eerste weekend dus! Deze week begint onze stage ik zal eind van de week schrijven hoe ik mijn eerste week beleefd heb. Ookal zit ik hier pas een weekend ik heb het nu al enorm naar me zin en ben heel erg aan het genieten!

De foto's komen nog op Facebook.

Liefs

Reacties

Reacties

Mama anita

Tjonge wat een leuke start van je blog!! Fijn dat jullie het naar je zin hebben. Hier staat inmiddels de kerstboom en zijn het de donkere dgn voor kerst!! En jullie lekker
Stralen in de zon!! Jaloers!!! Geniet en ben ben benieuwd naar de volgende verhalen!! Dikke kus mamma??????????????

maria moeton.

Waar om hebben die gekke Grieken zebrapaden aangelegd? Denken zeker dat die er alleen voor zebra' zijn en hoe moeten die pyamabeesten zich Dan redden in dat chaotische Vermeer?Help ze maar met oversteken.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!